Paardenveldbrug

Paardenveld en -brug

Stationsgebied

Om ruimte te maken voor de Catharijnesingel werd de oude rotonde op het Paardenveld omgebouwd tot een “dubbele T aansluiting”. De wegen zijn in het tweede kwartaal van 2015 opgeleverd, de singel eind 2015. Het water stroomt nu tot de Stadskamer van Hoog Catharijne.

Paardenveld. Een boot op het water. Langs het water kleuren de bomen groen.
Paardenveld
Paardenveldbrug in december 2014. Er wordt gewerkt.
Paardenveldbrug, december 2014
Paardenveldbrug in december 2014.
Paardenveldbrug in december 2014.
Paardenveldbrug, december 2014
Paardenveldbrug in december 2014. Twee medewerkers zijn aan het werk.
Paardenveldbrug, december 2014
Paardenveld op 10 oktober 2014.
Paardenveld op 10 oktober 2014
Paardenveld(brug) op 10 oktober 2014.
Paardenveld(brug) op 10 oktober 2014
Paardenveld(brug) op 10 oktober 2014.
Paardenveld(brug) op 10 oktober 2014
Paardenveld op 10 oktober 2014
Paardenveld op 10 oktober 2014
Impressie van het Paardenveld
Impressie van het Paardenveld
Locatie van Paardenveld(brug)
Locatie van Paardenveld(brug)

Projectomschrijving

Status project

In gebruik

Feiten & cijfers
Opdrachtgever Gemeente Utrecht
Architect ARCADIS
Aannemer Van Boekel Zeeland bv
Start bouw 16 juni 2014

Via de Paardenveldbrug steken voetgangers, fietsers en het expeditieverkeer van TivoliVredenburg de nieuwe singel over tussen Wijk C en de Daalsesingel.

Het ontwerp is een tweelingzusje van de Marga Klompébrug. In tegenstelling tot de Marga Klompéburg werd deze brug wel direct op haar definitieve plek gebouwd.

Aan dit project is meebetaald vanuit het Regionaal Uitvoeringsprogramma Verkeer en Vervoer van de Bestuursregio Utrecht.


Geen werkzaamheden